Cantitatea de apă pe care o bei în fiecare zi este importantă pentru asigurarea unei sănătăți optime
Cantitatea de apă pe care o bei în fiecare zi este importantă pentru asigurarea unei sănătăți optime

Cantitatea de apă pe care o bei în fiecare zi este importantă pentru asigurarea unei sănătăți optime

    Majoritatea oamenilor beau când le este sete, ceea ce ajută la reglarea aportului zilnic de apă. Și mai bine este să bei apa chiar inainte de a simți că îți este sete, deoarece în acel stadiu, deshidratarea este deja instalată!

      Deși recomandarea este consumul a cel puțin 2 litri de apă pe zi, este greu de găsit un răspuns universal valabil pentru a răspunde tuturor nevoilor.

Specialiștii de la Harvard recomandă oamenilor obisnuiți să bea 11 pahare de apă pentru femei și 16 pahare de apă pentru bărbați. O altă metodă general valabilă recomandată de experții în domeniu este consumul a 35 ml de apă pentru fiecare kilogram-corp. De exemplu, o persoană de 60 de kilograme trebuie să bea 2.100 ml de apă/zi. Persoanele de peste 55 de ani, trebuie sa își înmulțească greutatea cu 30 ml, iar cele de peste 65 de ani – cu 25 ml.

Oamenii primesc aproximativ 20% din consumul zilnic de apă din alimente. Restul depinde de apa potabilă și băuturile pe bază de apă. Deci, în mod ideal, bărbații ar consuma aproximativ 3 litri de apă din băuturi, iar femeile, aproximativ 2,12 litri din băuturi.

De asemenea, este foarte important să îți mărești aportul de apă dacă faci mișcare sau locuiești într-o regiune cu temperaturi foarte ridicate, pentru a evita deshidratarea.

Alte modalități de a evalua hidratarea includ setea și culoarea urinei. Senzația de sete indică faptul că organismul nu primește o hidratare adecvată. Urina întunecată sau colorată indică de
asemenea, deshidratare. Urina palidă sau necolorată indică de obicei o hidratare adecvată.

In concluzie, apa este importantă pentru aproape fiecare parte a corpului iar atingerea cantității optime de apă îți va îmbunătății starea generală de sănătate.

Iată câteva idei despre cum poți fi sigur că bei suficientă apă:

      ·      Poartă cu tine o sticlă de apă oriunde ai merge. În acest fel pOți bea ori de câte ori apare nevoia.

       ·        Ține evidența consumului. Încearcă să consumi cantitatea recomandată în fiecare zi

       ·        Planifică-ți să consumi jumătate din cantitatea recomandată până la prânz. Poți oricând să termini cu aproximativ o oră înainte de a planifica să dormi.

       Tu câtă apă consumi zilnic? 

Mets.ro